Εργαστήριο Υπολογιστών. Τάξη Δ, Ε
Φύλλο Εργασίας : Δημιουργία κόμικ στο διαδίκτυο (online).
Βασικοί Στόχοι.
- Να δημιουργήσουμε μια ιστορία κόμικ με online εφαρμογή.
- Να κάνουμε χρήση αντικειμένων και εικόνων από έτοιμες βιβλιοθήκες και να ανεβάσουμε δικές μας.
- Να υιοθετήσουμε την εφαρμογή ορίων στην ασχολία με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Πληροφορίες.
Το κόμικ είναι μια ιστορία με εικόνες, που τις περισσότερες φορές είναι σκίτσα με διαλόγους σε συννεφάκια. Οι εικόνες με ευχάριστο τρόπο μας δείχνουν την ιστορία συναρπάζοντας τον αναγνώστη.
Υπάρχουν πολλά προγράμματα στο διαδίκτυο όπου πολύ εύκολα χωρίς καμία εξειδίκευση μπορεί κάποιος να συνδεθεί και να δημιουργήσει την δικιά του ιστορία κόμικ. Στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται κάποιο email για να γραφτούμε στην ιστοσελίδα του προγράμματος και να αποκτήσουμε πρόσβαση με κάποιο κωδικό. Στους υπολογιστές του εργαστηρίου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους λογαριασμούς google που υπάρχουν εκεί.
|
Οδηγίες Εργασίας .
Πολλά παιδιά σήμερα ασχολούνται με τον υπολογιστή για διασκέδαση παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια. Υπάρχουν ηλεκτρονικά παιχνίδια πολύ εντυπωσιακά που παίζονται μέσω internet και μπορούν να σε κρατούν μπροστά στον υπολογιστή παίζοντας για αρκετή ώρα, ξεχνώντας τις υπόλοιπες δραστηριότητες και υποχρεώσεις όπως παρέα με τους φίλους, άθληση, διάβασμα κλπ. Σε μερικές περιπτώσεις τα παιδιά βαριούνται να κάνουν οτιδήποτε άλλο εκτός από το ηλεκτρονικό τους παιχνίδι. Το φαινόμενο αυτό λέγεται εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και στο διαδίκτυο και έχει πολύ κακές συνέπειες στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και της ζωής των παιδιών.
Το σενάριο της ιστορίας κόμικ που θα δημιουργήσουμε θα αφορά μια παρέα τριών συμμαθητών, ο ένας από τους οποίους παίζει πολλές ώρες ηλεκτρονικά παιχνίδια χωρίς να τον ενδιαφέρει τίποτε άλλο. Ξεχνά να διαβάζει τα μαθήματά του και τις περισσότερες φορές ξενυχτά μπροστά στο αγαπημένο του παιχνίδι στον υπολογιστή. Την επόμενη ημέρα στο σχολείο όπως είναι φυσικό είναι κουρασμένος και νυσταγμένος. Ο δάσκαλός του μιλάει και τον βοηθάει να βάλει κάποιο πρόγραμμα και όρια στη χρήση του υπολογιστή ώστε να παίζει το αγαπημένο του παιχνίδι χωρίς να το παρακάνει.
Μπορείτε να χωρίσετε ενδεικτικά την ιστορία στις 5 σκηνές που ακολουθούν:
- Σκηνή1. Ο κύριος μέσα στην τάξη λέει στα παιδιά ότι δεν πρέπει να παίζουν στον υπολογιστή πάνω από μια ώρα την ημέρα κλπ.
- Σκηνή2. Τα παιδιά σε "πηγαδάκι" στο προαύλιο συζητούν και ο ένας μαθητής μιλάει απαξιωτικά γι΄ αυτά που έλεγε ο κύριος. Κανονίζουν να πάνε στα σπίτια τους για να συνδεθούν και να παίξουν διαδικτυακά.
- Σκηνή 3. Η εικόνα χωρίζεται σε 3 μέρη και φαίνονται οι φίλοι μπροστά στον υπολογιστή τους να παίζουν και να μιλούν μεταξύ τους, ενώ ένα ρολόι δείχνει την ώρα να περνά.
- Σκηνή 4. Οι δυο φίλοι κλείνουν τον υπολογιστή και βρίσκονται έξω κάνοντας ποδήλατο, ενώ ο τρίτος συνεχίζει να παίζει με τις ώρες.
- Την άλλη μέρα στο σχολείο ο ένας μαθητής σχεδόν κοιμάται επάνω στο θρανίο και ο δάσκαλος μετά την λήξη του μαθήματος τον βοηθά λέγοντάς του μερικούς τρόπους για να βάλει όρια στον χρόνο που παίζει video games.
Παράδειγμα.
Για να κάνουμε την εργασία μας θα χρησιμοποιήσουμε την online εφαρμογή storyboardthat.com/storyboard-creator .
Η εφαρμογή αυτή στην δωρεάν έκδοσή της μας αφήνει να δημιουργήσουμε τουλάχιστον μια ιστορία και για να συνδεθούμε θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε ένα λογαριασμό ή να χρησιμοποιήσουμε αυτόν από το google (με την διεύθυνση gmail) εάν διαθέτουμε.
Tip. Αφού δημιουργήσουμε την σκηνή με τους χαρακτήρες και τα συννεφάκια με τους διαλόγους μπορούμε με Print Screen να αντιγράψουμε την εικόνα στην ζωγραφική των windows και να την αποθηκεύσουμε σαν εικόνα στον υπολογιστή μας.
- Σκηνή1
- Σκηνή3