Κανόνες Εργαστηρίου

traffic lights

scratch hour-of-code-logo2

    robotics
spike prime rover

Εργαστήριο Υπολογιστών. Τάξη ΣΤ
Φύλλο Εργασίας : Χρήση συνθήκης και εντολή επιλογής.

Βασικοί στόχοι.

  1. Η δημιουργία συνθήκης.
  2. Η χρήση της εντολής επιλογής.
  3. Η επεξεργασία των αντικειμένων του scratch με την ζωγραφική.
  4. Η τροποποίηση υπάρχοντος προγράμματος.

Τώρα λοιπόν θα δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να κάνουμε τον υπολογιστή να "σκέφτεται" και να παίρνει μια απόφαση για κάτι. Έτσι λοιπόν θέλουμε :
Εάν "ο παπαγάλος ακουμπάει το σκυλάκι" τότε αυτό να έχει χρώμα κόκκινο αλλιώς να έχει χρώμα μπλε.
Οι λέξεις με το κόκκινο χρώμα "ο παπαγάλος ακουμπάει το σκυλάκι ;" είναι μια ερώτηση που λέγεται συνθήκη και απαντιέται με ένα ναι ή όχι.
Εμείς θα γράψουμε στον υπολογιστεί τις εντολές που θα δώσει στον παπαγάλο και στις δυο περιπτώσεις δηλαδή κόκκινο για την περίπτωση του "ναι" και μπλε για την περίπτωση του "όχι".
Η εντολή με τα πράσινα γράμματα Εάν.. Τότε..Αλλιώς που περιέχει την συνθήκη και τις εντολές για την κάθε περίπτωση λέγεται εντολή επιλογής.
Για να καταλάβετε καλύτερα και να εξασκηθούμε στις εντολές επιλογής κάντε κλικ πιο κάτω στο "παιχνίδι" προγραμματισμού με τις μέλισσες.bee if command

Οδηγίες - Δραστηριότητα.

  1. Ανοίξτε το πρόγραμμα "my1stprogram"που δημιουργήσαμε στο προηγούμενο μάθημα.
  2. Επιλέξτε το σκυλάκι και από την καρτέλα "ενδυμασίες" δημιουργήστε ένα αντίγραφο για την εικόνα "dog2-a" και άλλο ένα για την εικόνα "dog2-b".
    (Δεξιό κλικ - διπλασιασμός).
  3. Τα σκυλάκια στις νέες εικόνες βάψτε τα κόκκινα με το κουβαδάκι.
    red dog
  4. Στην καρτέλα σεναρίων για το σκυλάκι θα πάμε να κάνουμε μερικές τροποποιήσεις. Έτσι λοιπόν θα βγάλουμε προσωρινά τις εντολές που είναι μέσα στην επανάληψη "για πάντα" και από την κατηγορία "ελέγχου" θα βάλουμε την εντολή  "εάν .. τότε.. αλλιώς".
  5. Από την κατηγορία "Αισθητήρες" θα χρησιμοποιήσουμε την εντολή (συνθήκη) "αγγίζει το.." βάζοντας την με την εντολή "εάν.. τότε.. αλλιώς", όπως φαίνεται στην επόμενη εικόνα :
    red dog code1
  6. Στο μπλοκ των εντολών που βγάλαμε στην αρχή, θα βγάλουμε την εντολή "άλλαξε στην επόμενη ενδυμασία" και αντί γι' αυτήν θα χρησιμοποιήσουμε δυο φορές την εντολή "άλλαξε την ενδυμασία σε..." που είναι στην ίδια κατηγορία. Στην μια εντολή "'άλλαξε την ενδυμασία σε ..." θα επιλέξουμε το 1ο κόκκινο σκυλάκι και θα την βάλουμε πριν από την εντολή "περίμενε .." και στην άλλη θα επιλέξουμε το άλλο κόκκινο σκυλάκι και θα την βάλουμε μετά από την εντολή "περίμενε..".
  7. Θα δημιουργήσουμε ένα αντίγραφο από αυτό το μπλοκ εντολών με "δεξιό κλικ και διπλασιασμός".
  8. Το ένα μπλοκ εντολών θα το βάλουμε στο πρώτο μέρος της εντολής "εάν.. τότε.. αλλιώς", έτσι ώστε εάν ο σκύλος αγγίζει τον παπαγάλο τότε να χρησιμοποιούνται οι εικόνες με το κόκκινο σκυλάκι αλλιώς να χρησιμοποιούνται οι εικόνες με τα μπλε σκυλάκια όπως γινόταν και πριν τις τροποποιήσεις.
    Συνοπτικά :
    red dog code2right-arrowred dog code3